Follow reteteistete on Twitter

Ardei umpluți mai mediteranean și (aproape) de post

De trebuință

4 ardei grași, foarte grași, o ceașcă de cous-cous, 2 linguri de ulei de măsline, o ceapă, un dovlecel sau un zucchini, o roșie, 100 gr de telemea, feta sau tofu, dacă postești

De aromat

½ linguriță de oregano
½ linguriță de semințe de fenel, dacă găsești.

retete usoare

 

 

ardei umpluti

În sfârșit, ardeii umpluți s-au eliberat din tirania cărnii tocate și a orezului. Această rețetă simplă, rapidă și sănătoasă face uitat porcul și-ți oferă un fel apetisant, (aproape) de post.

Întâi, mergi în piață și alegi patru ardei foarte grași, de culori diferite, dar care neapărat să “stea” în picioare. Acasă, tai partea de lângă codiță, scoți cotorul și cureți de semințe și nervuri. Apoi fierbi ardeii 10 minute în apă cu sare cât să-i acopere. Când începe să se ia pielița, îi iei și tu de pe foc și îi pui la scurs cu gura în jos.

Acum umplutura: într-o tigaie mare, pui uleiul de măsline cu ceapa tocată mărunt, dovlecelul tăiat cubulețe, aromând cu oregano și semințe de fenel. După cinci minute, adaugă roșiile tăiate tot cubulețe și cous-cous-ul, plus o ceașcă de apă.

Combinația e gata când cous-cous-ul a absorbit toată apa. Așa că pune ardeii în picioare într-o tavă de sticlă termorezistentă și treci la umplut. Ideal, în fiecare ardei, trebuie să ai patru straturi: primul, cel mai de jos, de cous-cous cu legume, apoi unul de cubulețe de brânză, încă unul de cous-cous și, în vârf, un strat de cubulețe de brânză care să se topească frumos în cuptor.

Odată umpluți ardeii, toarnă pe fundul tăvii o ceașcă de apă și bag-o în cuptor, un sfert de oră la 200  de grade. Nu mai mult, ardeii trebuie să rămână tari și cărnoși, să le simți gustul.

Servește-i fierbinți, cu iaurt sau kefir, cum facem noi la retete-istete.ro sau cu smântână, ca la mama acasă. Pofta sănătoasă!

ardei umpluti

 

Satay de vinete și tofu

Dovlecei umpluți cu legume

Rețete dietetice

 

Google Analytics Alternative